Bursa, Iznik, Zoo - Reisverslag uit Bursa, Turkije van Anna Vries - WaarBenJij.nu Bursa, Iznik, Zoo - Reisverslag uit Bursa, Turkije van Anna Vries - WaarBenJij.nu

Bursa, Iznik, Zoo

Door: annagoesturkey

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Mei 2011 | Turkije, Bursa

Omdat Steven wist dat ik dit weekend alleen zou zijn (Inge was met dr ouders in Istanbul:)) smste hij me vrijdagmorgen of ik iets wilde gaan doen. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen dus schoot ik in mn kleren en ging k met hem naar de kledingbazaar. Alleen vond de kledingbazaar van niet dus besloten we maar naar Bursa downtown te gaan. Ik woon toch echt bijna al 3mnd hier maar het bleek al snel dat ik de mooiste plekjes nog niet had gezien. We begonnen bij Kulturpark, die lieve Steven wilde de entree wel voor me betalen! (10 krs, 5eurocent, de schat haha:)) Anyway, daar lekker rond gelopen en gekletst. Onze weg vervolgden ons daarna richting een mini pretparkje. We durfden het toch maar niet aan om in een attractie te gaan want ze zagen er nogal gammel uit. Savonds gegeten in de stad en de dag afgesloten bij een dansendemannenceremonie.

De volgende dag om 8 uur op. Steven, Sibel, Ilona, Nevin en ik gingen namelijk toeristje spelen in Iznik. Een praaaaachtig dorpje 2 uur vanaf Bursa :) Super leuke dag gehad met (eindeeeelijk!) heel veel zon! Omdat dit deel van Turkije bij Griekenland hoorde in de Geschiedenis zie je in Iznik nog veel terug van de Grieken. Aan het eind van de dag hebben we lekker pootjegebadderd in het super grote meer waar Iznik aan ligt!

Zondag was het plan een beetje rustig aan te doen maar Steven kwam alweer met het idee om naar de dierentuin te gaan. Lisa en Lily ook mee gesleurd (haha, vrijwillig hoor!:)) en richting dierentuin gegaan. We betaalden de studentenprijs (1lira, 0.5euro) dus dat was wel gunstig. Al snel bleek de dierentuin eigenlijk ook niet meer waard te zijn en wilde ik het liefst alle dieren mee naar huis nemen om ze es te laten voelen hoe het voelt om verzorgd te worden... Al heb ik ze uiteindelijk toch maar daar gelaten. (tsja, niemand anders dan de bewoners van onze dorm mogen boven komen dus dat had toch alleen maar voor problemen gezorgd...)
Savonds samen met de ouders van Inge, Inge en Lisa gezellig uit eten geweest om dit leuke weekend af te sluiten!:)

Helaas zitten we nu alweer op stage (niet zo negatief Anna...) Oke sorry.. We zitten nu alweer gezellig op stage !:D Het is echt ontzettend leuk hier dus we houden het nog makkelijk vol, nog 9 x te gaan!!!!!

Hoe gaat het met jullie?! Nog steeds zo warm daar in NL?!!

Tot over 26 nachtjes! :D
Heeeeeeeeel veel liefs Anna& Inge


  • 09 Mei 2011 - 06:47

    Opa Piet.:

    Hoi lieve Anna.

    Mens, volgens mij heb je de tijd van je leven al heeft dat natuurlijk vooral te maken wat je er zelf van maakt. Dat doe je hartstikke goed. Als je maar op je billen blijft zitten, gebeurt er helemaal niks. Dat doen wij ook en geloof het of niet, maar daarom kan ik je niet afhalen op Schiphol en daar baal ik wel van. Komt zo: dit jaar heb ik weer gepland om mee te gaan zeilen op de Waddenzee in het Hemelvaart weekend en dat is van 1 t/m 5 juni. Je neef Mark, je weet wel, die wijsneus, gaat als bemanningslid mee en we komen dus zondag 5 juni weer terug. Baal ik wel van hoor, maar helaas.
    Oma komt wel hoor. Het is hier nog steeds prima weer en we genieten er volop van en nu maar hopen dat het voorlopig zo blijft. Wouter en Marion zitten met hun dubbeldekkertjes op Tenerife en die komen donderdagnacht weer thuis om 01.00 uur. Daar gaat mijn nachtrust! Toch zijn jou drie maanden ook weer snel voorbij en dat komt natuurlijk ook omdat we zoveel kontakt met je hebben en volgens mij nog meer dan toen je thuis was.ha ha

    Lieve Anna, hou je taai en tot spoedig.

    Opa Piet.


  • 09 Mei 2011 - 07:33

    Laura:

    Lieve meid!!
    Toch nog goed en leuk het weekend doorgekomen:D Tot over 26 nachtjes!!
    Liefss xx

  • 09 Mei 2011 - 08:54

    Kell:

    ik had geen naam bij mijn reactie ingevuld dus weet niet of hij het gedaan heeft?

  • 09 Mei 2011 - 16:16

    Sharon:

    Hi lieve meid!!
    Had je mail ook al gelezen, maar vond dit ook nog wel leuk om te lezen :D
    Tot over 26 nachtjes!!
    Xx

  • 09 Mei 2011 - 18:01

    Mam:

    Hoi Anna,
    En ik me maar zorgen maken dat je zo helemaal eenzaam in dat kamertje op de campus zielig zat te zijn. Ik dacht dat het bij jou sjacherijnig regende. Maar gelukkig heb je je weer vermaakt, of beter, heb je je laten vermaken! ;) En ging de zon ook daar in Turkije schijnen. Na een zinderend heet weekend is het vandaag weer beter uit te houden buiten. Warm weer in het weekend en iets koeler als ik moet werken, zo vind ik het prima. Leuke foto's van Iznik!
    Knuf mam.
    p.s. Kom nu maar weer thuis, please please???

  • 09 Mei 2011 - 20:33

    Fie:

    Haay lieve meid!!
    I cannot wait till its the 4th of June!! I miss you very much :) Ik ben blij dat je zo een leuk weekend had!! Maar wel een beeetje jammer dat je geen tijd had voor ons ;) hihi grapje hoor! Doe jij daar maar lekker je dingen en geniet en ons heb je nog voor de rest van je leven :) Jij moet nog 9 x stage lopen en ik nog 24 :P dus.. jij mag niet klagen!
    In ieder geval succes nog en spreek je snell!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx (L)

  • 10 Mei 2011 - 10:52

    Inge:

    Hello! Heb je verhalen van het weekend in real-life gehoord:P. Vond het wel leuk om het ook even te lezen:D!

  • 16 Mei 2011 - 09:52

    Anouk:

    Klinkt goed anniee! Wat gaat de tijd ook snel hé :) Zielig van de dierentuin! Hebben ze daar geen stichting dieren mishandeling? Nou tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1580
Totaal aantal bezoekers 34068

Voorgaande reizen:

22 Juli 2012 - 12 Augustus 2012

Europe in three weeks :)

17 Februari 2011 - 04 Juni 2011

Internationale stage - Turkije

Landen bezocht: