Visumtrip + koninginnedag! - Reisverslag uit Bursa, Turkije van Anna Vries - WaarBenJij.nu Visumtrip + koninginnedag! - Reisverslag uit Bursa, Turkije van Anna Vries - WaarBenJij.nu

Visumtrip + koninginnedag!

Door: annagoesturkey

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 Mei 2011 | Turkije, Bursa

Het is alweer mei! De tijd vliegt harder& harder en stage is alweer bijna voorbij. Vorige week stagebezoek gehad van Vahap. Zeer interessante stagedagen en we hopen dat we iets bereikt hebben met onze tips/ op en aanmerkingen! Woensdag even afgesloten met een etentje wat erg gezellig was. Laat konden we het niet maken want donderdagochtend vroeg vertrokken we naar Istanbul! :)

Zoals jullie weten moesten Lies en ik het land verlaten om ons visum te verlengen. Omdat we niet alleen heen en weer wilden reizen besloten we om er maar een weekendje weg van te maken. Donderdag kwamen we aan in het hostel en hebben we lekker even rond gelopen in de stad. Ik had op internet gelezen dat er bij Taksim een NLse snackbar zat dus wij met ons goede gedrag op weg naar een kroket of frikandel..... Aangekomen bij Patata (mooie naam, ofnie?!) werden onze ogen en magen flink teleurgesteld want het enige wat ze hadden was patat. Toch maar onze magen gevuld maar het was een schrale troost. Om op te vrolijken heb ik bij thuiskomst in het hostel de kamer versierd met het 'hoe overleef ik koninginnedag in Turkije pakket'! (Wederom, THANKS mam&pap!)

We zijn op tijd gaan slapen want vrijdagmorgen om half 8 vertrok onze taxi richting de busterminal waar we de bus namen naar Bulgarije. We waren voorbereid op een 5 uur durende busrit maar in werkelijkheid was het maar 3 uur rijden + 2 uur gezeik bij de grens. (eerst Turkije uit, dan Bulgarije in, checkcheck dubbelcheck, wat is jullie doel?!?) Om onze tijd te doden hebben we maar even buiten gewacht. Slimme opmerkingen waren er die dag alleen niet bij. Er kwam een vrachtwagen met geloei langs gereden dus ik zei heel snugger: Lekker schaapiesvlees! Waar Inge op antwoorden: Ohhh zat die vrachtwagen vol met schapen?! UHM... nee want er werd geloeid... Ooit een schaap horen loeien?! Misschien had je erbij moeten zijn maar het was best grappig!:)

Aangekomen in het moooooooie (ahum) Bulgarije hebben we snel geld gewisseld want plassen in ruil voor euros of liras werd hier niet gewaardeerd. Daarna het centrum opgezocht en heerlijk een broodje ham gescoord! (dat was laaaaaaaang geleden!) Ook even kruidenboter gehaald want dat kennen ze ook niet in Turkije. Omdat het zonnetje begon te schijnen besloten we het shoppen te laten voor wat het was om eens even te kijken of we nog wisten wat terraszitten was! Gelukkig konden we het nog en het werd helemaal leuk toen we uitzicht bleken te hebben op de knappe man uit de bus & de cocktails maar 2 euro waren! :D Helaas kwam er een eind aan deze dag en moesten we weer met de bus terug naar Turkey. Het was wat gehannes bij de grens maar gelukkig mogen we 90 dagen langer in Turkije blijven! Terug gekomen in ons hostel lagen er nog 3 verrassingen te wachten! We sliepen in een gemixte dorm waar 3 andere meiden zouden komen (zeiden ze bij de receptie..) Deze meiden hadden alleen iets korter haar dan de gemiddelde vrouw.... Er lagen 3 spaans sprekende mannen uit Argentinie op onze kamer! Even gekletst over Maxima enzo maar toen was het toch echt bedtijd.. Haha, en weet je dan nog maar es normaal om te kleden... Maar we zijn wel weer een ervaring rijker.

Zaterdag was het koninginnedag.(OJA?!... JA!) We hebben ons mooi verkleed (Ja, weer mede mogelijk gemaakt door mam&pap!) en zijn we lekker in het oranje door Istanbul gaan wandelen. We kregen veel leuke reacties, vooral van Nederlandse mensen. We wisten eigenlijk niet zo goed wat we moesten doen dus kwam Lisa op het geniale idee om met alles wat oranje was op de foto te gaan. Je snapt dat er mooie kiekjes zijn geschoten! :D Verder hadden we van horen zeggen dat er bij Taksim een oranje kroeg was... Dus wij na het eten (wat heeeeeeel erg lekker en gezellig was) met ons optimistische bui richting de kroeg. Daar aangekomen bleek het toch ietwat magertjes te zijn. Er hing nog een nederlands vlaggetje in de hoek maar verder was er weinig te vieren. Bleek dus dat er gisteravond koninginnedag was gevierd.... Ach al met al toch wel een leuke konginnedag gehad wat we af hebben gesloten met een ijsje!

Zondagochtend om een uur of 11 uitgecheckt en richting de boot gegaan! Om 4 uur waren we weer veilig en wel in Bursa aangekomen en hebben we de wekelijkse boodschappen en de was gedaan.. Beetje op tijd gaan slapen want vandaag zitten we alweer op stage! Je merkt wel dat ik het erg druk heb;)..

Hoe was jullie koninginnedag?!?!

Tot over 33 nachtjes:)

Liefsssssssssss Anna&Inge!

• 02 Mei 2011 - 08:58

Mam:

Ha Anna,
    Wat een gezellig verhaal weer! Ik ben blij dat jullie nog een beetje koninginnendaggevoel hebben gehad daar in het Oosten. . .
    Wij zijn volop gaan feesten natuurlijk hier in Grootebroek. Het was heerlijk weer en hebben lekker in het zonnetje gezeten. Natuurlijk nadat we Lideke op de vrijmarkt hadden bezocht en 's middags Lideke bij het sminken in Hoogkarspel hadden bezocht en Lideke ging 's avonds naar de tent. (Tja we hadden die dag nog maar 1 kind, dus kreeg die alle aandacht, vond ze leuk ;) ) Gelukkig kon ze weer een beetje plezier maken na het overlijden van haar caaf. We hebben caaf in de tuin begraven met alle plechtigheden die daarbij passen. Gelukkig is Tessa weer helemaal op de been, ze moet nog even aankomen (dit in tegenstelling van de rest van de fam...) Nou An de groetjes van ons en op naar de laatste 4 weekjes stage! Dikke kus.

• 02 Mei 2011 - 19:12

Seolram:

koninginnendaggevoel

Maahaaam.. het is koninginnedaggevoel was er is maar 1 koningin in Nederland (A)

xxx

• 04 Mei 2011 - 19:19

Ria Oké Oma Dan:

Anna wat kan jij leuk schrijven, ik geniet toch iedere keer weer wat je allemaal beleeft.In dat verre Turkije wat een leuk feest weet je er weer van te maken even een visum halen FEEST geweldig leuk alles. Nog even volhouden en dan ben je weer thuis.Met Tessa gaat het gelukkig weer goed.We zijn zondag nog op zieken bezoek geweest in Grootebroek.Lieve Anna nog even stage afmaken en je bent weer thuis.Vele lieve groeten van Opa en vooral van Oma

• 05 Mei 2011 - 19:56

Willemijn:

Annie!!!
    Jullie waren meer oranje dan de gemiddelde tent bezoeker hoor, topper!
    Geniet nog ff van je stage en hopelijk komt er nog een kleine hittegolf als afsluiting! ;). ( een niet al te hete hoor, Italië was soms wel erg warm! ;) )
    Xxx

• 05 Mei 2011 - 20:08

Eline:

Hey An!

wat een belevenissen allemaal. Met het Oranja op de foto valt wel tegen (of heb je niet alle foto's laten zien?)

mijn koninginnedag was raar.. mijn vlucht was overboekt vanuit Aruba dus we mochten donderdagavond niet naar huis (janken geblazen want we waren er wel klaar voor om naar huis te gaan). Maar na nog een nacht en dag op Aruba te zijn geweest (wat best mee viel) mochten we vrijdag avond naar huis. Wat tegen viel wat dat we nu op koninginnedag landden en we de dag hebben gemist. 'S avonds in de tent wat wel erg gezellig!

Succes nog je laatste weekjes!!
    (K)

• 05 Mei 2011 - 20:17

Willemijn:

Annie!!!
    Jullie waren meer oranje dan de gemiddelde tent bezoeker hoor, topper!
    Xxx