Live vanuit Bodrum - Reisverslag uit Bursa, Turkije van Anna Vries - WaarBenJij.nu Live vanuit Bodrum - Reisverslag uit Bursa, Turkije van Anna Vries - WaarBenJij.nu

Live vanuit Bodrum

Door: annagoesturkey

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 Juni 2011 | Turkije, Bursa

26 mayis, 0.26

Hoi lieve lezers!

Daar zit ik dan, op weg naar Bodrum… Gek hor, maar ik zal jullie even op de hoogte brengen van de afgelopen dagen aangezien ik 8 uur heb om mezelf te vermaken!
Maandag, dinsdag en woensdag laatste stagedagen gehad, gek hor! We hebben 1met 5 klassen het Zweedsloopspel (uiteraard in het Engels) gespeeld! Lekker gekleurd in de zon en de kinderen waren giga enthousiast wat natuurlijk heel fijn was!:) Onze collegas waren onder de indruk van ons spel en we hopen dat ze het vaker gaan spelen. Als afsluiting kregen we een berg bedankjes en een kadotje!
We wilden vanaf donderdag gaan reizen naar Pamukkale en Izmir… Maar omdat een collega zei dat Bodrum mooier was besloten we ons reisplan om te gooien en vandaar ook dat ik nu niet richting Pamukkale zit in de bus maar richting Bodrum.
Vanmorgen de laatste x huur betaald, er was wat gedoe want wij wilden alleen nog de afgelopen week betalen, aangezien we nu een week niet thuis zijn wilden we vandaag inpakken en volgende week nog 1 nacht langskomen. Dat werd niet gewaardeerd dus we besloten om maar gewoon alles in te pakken en met koffer en al naar Bodrum te gaan. Raaaaaaaaar want je verwacht dat je nog wat langer blijft. Dus gekke dag gehad maar alles van de afgelopen 4 mnd zit in mn koffer & de kamer is leeg. Gezellig zuurkoolstampot met rookworst gegeten met de buren en om een uur of 10 afscheid genomen en richting de bus gegaan.
In de bus naar de terminal viel het ons op dat iedereen aan het toeteren was (ja nog meer dan normaal…) en iedereen met alarmlichten knipperden… Wij vragen wat het was maarja, das lastig als je nog steeds vrijwel niet dezelfde taal spreekt. Bij de busterminal ontzettend veel lawaai van schreeuwende mensen en muziek.. Aangezien we nu toch echt wel nieuwsgierig waren heb ik toch maar even rond gevraagd waarvoor dit was.. Bu ne? Bu ne? Blijkbaar gingen er dus een hele groep soldaten op weg naar een gebied voor ???? Naja die werden gehuldigd en toegejuicht hoe wij het oranje voetbalteam huldigen dus dat was een vrolijke boel!!
Gelukkig paste onze bus door de joelende menigte heen want anders had ik hier nu niet gezeten! Dat was het eigenlijk wel voor nu…… tot later!:)

1 juni, 5.55, Busterminal Bursa…..
Waar zal ik beginnen? Bij de afgelopen HELSE nacht in de bus of bij het begin van Bodrum?? Weetje, laten we gewoon maar bij het begin beginnen.
Vrijdagmorgen in Bodrum aangekomen opgehaald door de kerel van ons hostel, ging allemaal makkelijk en snel.. Even lekker paar uurtjes in ons kamertje mét badkamer gerust voor we het strand op gingen. Daar lekker gechillt en savonds uit eten. Zaterdag toen we wakker werken zaten we zwetend aan het ontbijt maar al voor we ons bikini aanhadden begon het keihard te regenen met het gevolg dat we de hele dag door de regen hebben gezwerfd op zoek naar.. Wat zochten we ook alweer? OJA! Frikandellen en krokketten haha! Die gevonden en daar lekker lang gezeten en wat kaartspelletjes gespeeld. Savonds tijdens het eten was de lucht weer geklaard en konden we genieten van een uit etentje aan zee. Het is echt prachtig, Bodrum.. Uitzicht op een mooie haven!
Zondag wilden we niet het risico lopen weer in de regen te dansen dus besloten we naar een verder gelegen dorpje Gumusluk te gaan.. Daar was de zon er helemaal bij en we hebben dus ook heerlijk genoten van een ligbed waar je gratis op mag liggen tenzij je iets drinkt of eet (moet je niet vergeten te betalen….. ander verhaal :p) en van zo nu en dan een duikje in de zee.
Maandag besloten we nog een lekker dagje in Bodrum te gaan zonnen want na 4 maanden Turkije is het natuurlijk niet de bedoeling wit thuis te komen. Savonds op zoek gegaan naar een ticket richting Kos want je snapt natuurlijk wel dat het eiland Inge heentrok vanaf Bodrum…. Helaas ging dat niet zo makkelijk en moesten we toch echt een uur met de boot.. Op Kos schaamde Inge en ik ons wel een beetje voor onze NL identiteit… Waar haalt ons volk het lef vandaan de Griekse cultuur zo de Nederlandiseren? (nieuw woord:))! OVERAL, op ELKE hoek van de straat zit een Nederlandse kroeg en dan denk je EINDELIJK een Engelse kroeg te zien…….. Verkopen ze Amstel en Heineken bier! Haha, het is echt vreemd… Maar wij op en top toerist gingen lekker toeristisch een rondje Kos met een treintje om vervolgens nog weer even te chillen op het strand… : ) Savonds weer terug naar Bodrum met de boot en daar begon toch echt het einde van dit avontuur…. De bus.. Allereerst zouden we weggebracht worden door ons Hostel… Heel lief reed hij (gelukkig op tijd..) zijn auto voor.. Halverwege de rit stopte de auto met rijden.. BENZINE OP.. Wat een droeftoeter.. Dat check je toch van te voren?? Ach Inge en ik zeiden als echt survivelaars wel dat we lopend naar de Busterminal gingen… Half klagend maar ach, weet je ook es wat er gebeurd als je benzine ECHT op es… Bij de busterminal aangekomen kwam de bus al snel! Even geinstalleerd.. Het was vrij rustig dus verhuisde Inge naar een andere stoel zodat we allebei lekker 2 stoelen zouden hebben.. Helaas kwam aan dat plan snel een einde en zaten we weer naast elkaar. Gezellig knus 2 afleveringen van Friends gekeken maar daarna wilde ik eigenlijk wel slapen dus naar achter verhuisd waar nog wel veel plek was. Ik dacht slim te zijn, de achterbank was leeg, om daar es lekker een nachtje door te brengen.. Na 10 minuten werd ik al terug gevloten door het naarkinderpoepstinkende jochie die ons thee hoort te brengen dat dat niet de bedoeling was.. Of ik ff een stoel naar voren wilde.. Nou vooruit, dacht ik… TOT er een Turkse vrouw ging liggen, daar werd gewoon niks van gezegd en die heeft de hele nacht achter me liggen snurken als een.. ? Grasmaaier?! (Ja ik weet dat ik daar ook een handje van heb :p) Maargoed, na een helse nacht zitten Inge en ik hier dan… 6 uur in de morgen in Bursa.. We hebben 10 uur overstap tijd want we hoeven pas 4 uur vanmiddag naar de boot die ons naar Istanbul zal varen.. Slecht plan dit, geen huis en we zijn zo moe en vies als een zwerfhond die 43534 uur niet heeft geslapen.. Tsja je moet het toch ergens mee vergelijken! Maargoed, we hebben nog steeds een terminaldak boven ons hoofd en de Turkse thee waar we nog maar een paar dagen van kunnen genieten vloeit nog rijkelijk!
Sorry voor het gebruiken van jullie tijd want dit is een iets langer blogje dan normaal maargoed, het zal dan ook wel 1 van de laatste zijn wannteeeeeeee…. WIJ GAAN OVERMORGENNACHT NAAR HUIS!! :):):):)

LIEFS!

  • 01 Juni 2011 - 05:38

    Kell:

    Neem je ook wat Turkse thee mee naar Nederland? Ik (als echte theeleut!) ben wel benieuwd.

    Mijn verlof is inmiddels begonnen, een dagje eerder als gepland ivm plots overlijden van mijn oma. :(

    Geniet van je laatste dagen! Dikke x

  • 01 Juni 2011 - 05:43

    Lideke:

    Jaja, ik heb elke letter gelezen hoor An!! :D (Sorry opa, volgensmij ben ik weer eerste)

    Wat een gedoe allemaal zeg, dat wordt wennen in het rustige Nederland. Geniet er nog eventjes van :)

    Kusje van je zusje!

  • 01 Juni 2011 - 10:23

    JdV:

    Alles gelezen ????????? Ik ben niet van het FONDS

  • 01 Juni 2011 - 10:59

    Kim:

    Hey An!
    Ik ben de dagen al aan het aftellen!! Nog 3 nachtjes slapen (voor mij dan:P) !!!!!!
    Tot snel:D:D:D:D

    xxx

  • 01 Juni 2011 - 19:08

    Bart:

    En als slagroom op de taart doe je nog 1 verhaaltje extra? Of krijgen we 2 toefjes slagroom?

    Leuk dat onderweg zijn van plek naar plek denk? Je krijgt heel wat te zien, dat zowiezo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 08 Dec. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 34106

Voorgaande reizen:

22 Juli 2012 - 12 Augustus 2012

Europe in three weeks :)

17 Februari 2011 - 04 Juni 2011

Internationale stage - Turkije

Landen bezocht: